21 januari 2022

5 redenen waarom blogs goed zijn voor SEO

2 min read

Je hebt er misschien wel eens van gehoord, zoekmachine marketing. Deze term refereert eigenlijk naar een process dat ook wel SEO (search engine optimization) genoemd wordt. SEO wordt vaak uitbesteedt aan bedrijven zoals DoubleSmart, omdat deze bedrijven gespecialiseerd zijn in het optimaliseren van jouw webpagina.

Deze bedrijven zetten een geheel plan voor bedrijven uit, om vervolgens de ‘web presence’ van een bedrijf te verbeteren. Eén van de technieken die deze bedrijven gebruiken is het schrijven van blogs. Nu denk je misschien, blogs, dat is toch meer iets dat interessante mensen uitgeven om over hun interesses te schrijven. Maar wat heeft het in gods naam te maken met marketing?

Omdat dit een interessante vraag is, leggen we het in dit artikel even uit. Hier volgen dus vijf redenen waarom blogs goed zijn voor SEO.

Wat doen blogs voor marketing?

Blogs worden dus ingezet voor zoekmachine marketing door bedrijven als DoubleSmart, wat is daar het nut van. Ten eerste het meest voor de hand liggende. Een interessant blog over een bepaald product kan natuurlijk de interesse wekken van een lezer. Deze lezer kan vervolgens zo maar een klant worden. Nieuwe content is dus belangrijk in het wekken van potentiële klanten.

Daarnaast is een blog ook altijd leuk om te delen via sociale media. Een blog voelt namelijk niet direct aan als promotie, maar kan wel dat effect hebben via sociale media. Wordt het blog ook gedeeld of geliked door andere accounts, dan wordt dit effect alleen maar versterkt.

Ten derde, met een blog kun je een zekere autoriteit creëren. Wat bedoelen we hier mee? Nou, door het inzetten van blogs kun je de impressie geven dat jouw bedrijf de absolute expert is op een bepaald gebied, of een bepaalde marktniche.

Maar veruit de belangrijkste reden waarom zoekmachine marketing gebruikt maakt van blogs is wegens zowel interne als externe linkbuilding. Wat is linkbuilding? Eigenlijk is linkbuilding het referen van webpagina’s aan woorden in de tekst. Zo kun je dus een blog schrijven over de ‘nieuwste Mercedes’ en vervolgens aan dat woord de pagina naar de dealer linken. Door linkbuilding komt je pagina hoger in zoekopdrachten te staan, wat uiteindelijk het doel is van zoekmachine marketing. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *