30 november 2021

Bedrijfsfilm laten maken?

2 min read

Een bedrijfsfilm is een effectieve manier om de visie, de werkzaamheden en producten of diensten van jouw bedrijf te laten zien aan de wereld. Het is een goede manier om degene die je video bekijkt te stimuleren om contact op te nemen met jouw bedrijf. Zo kunnen er meerdere redenen zijn om een bedrijfsfilm te maken

De voordelen van een bedrijfsfilm

Het grootste deel van de zoekresultaten op het internet lijdt al de naar video’s en zal alleen nog maar toenemen. Door relevante informatie te combineren met relevant videomateriaal zal Google je beter indexeren wat natuurlijk goed is voor jouw website. Een animatie laten maken kan hierbij dan ook niet ontbreken. Bewegend beeld is vaak stimulerender dan alleen tekst of stilstaand beeld. Dit komt ook omdat de kijker jouw boodschap vaak veel beter onthoudt wanneer de combinatie van beeld en geluid wordt gebruikt. 

Een bedrijfsfilm laten maken en deze publiceren biedt vaak veel meer publicatiemogelijkheden. ZO kan je deze video verder verspreiden via een nieuwsbrief of door middel van social media. Ook zou je het kunnen gebruiken al welkomstboodschap bij je bedrijf of een kick-off van een nieuwe campagne. Op social media werken video’s vaak beter dan posts met alleen maar tekst. Opvallend is dat deze video’s vaak meer worden gedeeld en geliked. 

Waarom kiezen voor het maken van een bedrijfsfilm?

Wanneer jouw bedrijfsfilm het doel heeft bereikt en bij jouw doelgroep heeft gezorgd voor meer publicatie dan verhoogt dat jouw merk en maar ook klantwaarde. Het maken van een bedrijfsfilm is dan dus ook een goede investering wanneer je jouw bedrijf op een opvallende manier wil presenteren. Je kan je bedrijfsvideo op verschillende platformen inzetten zoals Instagram, Youtube of LinkedIn. Het is een van de meest effectieve manieren om je boodschap duidelijk over te brengen. Met behulp van een goede bedrijfsfilm krijg je dan ook een groter bereik binnen de zoekmachines maar dus ook op social media. Het is dus een mooie manier om een blijvende emotionele connectie op te bouwen met je doelgroep en hierdoor vergroot je de kans dat de klant voor jou kiest. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *