google aanmelden
Zakelijk

Het controleren van zoekwoorden op Google

Het is belangrijk dat je weet wat zoekwoorden op Google zijn voordat je ze gaat controleren. Zoekwoorden zijn namelijk woorden waar mensen op Google naar zoeken. Je wilt graag weten hoe vaak dit per maand wordt gedaan door de mensen, maar dan moet je eerst een paar criteriums opstellen. Je moet namelijk een keuze gaan maken wil je het weten van de mensen Wereldwijd of alleen van de mensen in Nederland? Wil je het dan per stad weten of heb je het liever per regio? Wil je checken in het Nederlands of in het Engels? Dit zijn allemaal criterias waar je over moet nadenken voordat je het zoekvolume kunt controleren van een zoekwoord. Het allereerste wat je moet weten bij het controleren van het zoekvolume is je hebt een bepaalde zoekwoord, hoeveel zoekwoorden zitten daaromheen die eigenlijk hetzelfde resultaat opleveren waardoor het zoekvolume wat die woorden hebben bij elkaar op moet tellen. 

Online,
Bedrijf,
ICT,

Stap 1: Groeperen van zoekwoorden

Het eerste wat je doet is het groeperen van de zoekwoorden. Hoe doe je dat nou? Je zoekt zoekwoorden via blog onderwerpen op die dezelfde intentie hebben. Velen zoekwoorden kunnen namelijk een andere intentie hebben zo heb je bijvoorbeeld als je zoekt naar een traplift kopen dat dat heel specifiek gaat om het kopen van een traplift, maar als je alleen zoekt op het woord traplift dat dat veel algemener is, dus je kunt die twee niet bij elkaar optellen. Als je zoekt naar traplift installeren of traplift maken dan heeft dat een zelfde intentie en is het dus dezelfde zoekwoord.