Geen categorie

Hoe trek je binnen de b2b nieuwe klanten aan?

De termen vliegen je vaak om de horen, van b2b naar b2c en lead naar prospects. Als je niet ui de zakelijke wereld komt begrijpen we dat mensen er weinig van snappen. Maar zoals jij vast al weet staat b2b voor business to business. Hiermee lever je met jouw business niet aan consumenten maar aan andere bedrijven. Daar kies je voor als je bijvoorbeeld een groothandel bent of alleen producten hebt die geschikt zijn voor bedrijven. Maar hoe trek je nu nieuwe klanten aan binnen de b2b? Lees snel met ons mee.

Marketing

Vaak worden marketing en sales in een adem genoemd maar het zijn twee heel verschillende divisies die toch wel iets met elkaar gemeen hebben. Op het moment dat jouw marketing en sales samen niet functioneren haal je niet het maximale uit jouw campagnes. Dat wilt zeggen dat als jij een goede marketingcampagne hebt kunnen opzetten maar de afdeling sales heeft hier geen opvolging aan gegeven dan heb je niks aan de prospects. Daarom dien je dit op een goede manier te optimaliseren

Marketing en Sales samenbrengen

Het is belangrijk dat je een strategie gaat hanteren waarbij deze twee afdelingen dus goed samen kunnen werken. Het is handig om, als je nieuwe klanten zoekt, een online campagne opzet om vanuit hier dus aan prospects te komen. De afdeling sales kan vervolgens achter deze potentiële klanten aanbellen om vervolgens een afspraak te kunnen maken.

Leads genereren

Het genereren van leads binnen de B2B is vaak een lastige opgaven. Al hangt dit ook ontzettend af van de markt en jouw product waar je in actief of mee actief bent. Je hebt ook mogelijkheden om een b2b lead generation in te zetten. Vanuit hier worden er nieuwe leads gegenereerd zodat je een aanwas aan nieuwe leads krijgt.