Geen categorie

Hoe word je een CRO specialist?

Denk even na over wat deze drie scenario’s gemeen hebben:

  • U heeft meer abonnees nodig om u aan te melden voor uw e-maillijst.
  • Je hebt meer van die lijst nodig om door de links te klikken en om te zetten in klanten.
  • Uw bestemmingspagina genereert niet het soort verkeer dat het zou moeten genereren (en u weet niet waarom).

Als je vermoedde dat ze alle drie met dezelfde oplossing kunnen worden opgelost, heb je het goed geraden. En die oplossing is een expert op het gebied van conversie-optimalisatie (CRO). Als u een van deze gespecialiseerde marketingmeesters aan uw zijde krijgt, kunt u uw campagnes voor het maken van lijsten transformeren, uw bestemmingspagina’s laten gedijen en uw bedrijfsresultaten verbeteren. Maar ze zijn niet gemakkelijk te vinden – daarover straks meer – en ze zijn niet goedkoop in te huren.

Dat is waar dit artikel om de hoek komt kijken. Vandaag bespreken we vijf manieren waarop u de tussenpersoon kunt uitschakelen en zelf een CRO specialist kunt worden.

Laten we beginnen met te praten over wat iemand die gespecialiseerd is in CRO doet.

Wat doet een specialist precies?


Het probleem met het vinden van een CRO-expert voor uw team is dat optimalisatie van conversieratio’s niet het duidelijkste gebied is om te definiëren, en veel CRO-experts hebben het niet in hun functie. Er kan een CRO-expert worden gevonden met functietitels als digitale marketeer, zoekmachine-marketeer, groeimarketeer of -manager, procesontwerpingenieur en nog veel meer.

Maar wat hun officiële titel ook is, alle CRO-experts vervullen dezelfde functie. Ze zijn gespecialiseerd in het genereren van het maximale aantal conversies, of dat nu voor verkoop is of voor het samenstellen van lijsten. Het is hun taak om verliezen tot een minimum te beperken en winsten maximaal te stimuleren.

Conclusie

Daar draait het werk van een CRO specialist heel simpel gezegd om. Meer kan er niet van gemaakt worden.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *