30 november 2021

Online marketing, wat is dat?

2 min read

Je hebt ongetwijfeld al eens van online marketing gehoord. Tegenwoordig wordt dit veelal door bedrijven ingezet. Het gaat hier echter om een nogal breed begrip; er zijn verschillende vormen van online marketing. Niet iedere vorm is relevant voor ieder bedrijf. Hieronder vind je meer informatie over dit onderwerp, zodat je kunt ontdekken welke vormen het beste bij jouw bedrijf passen. 

Wat houdt online marketing in?

Online marketing houdt in dat je je organisatie, product of dienst via het web probeert te promoten. Je kunt hier een seo bureau voor inschakelen, maar er zijn ook veel mensen die zelf aan de slag gaan met deze klus. Er bestaan verschillende manieren waarop je dit aan kunt pakken.

Content marketing

Een belangrijk onderdeel van online marketing is content marketing. Je kunt dit bijvoorbeeld doen door consistent een blog bij te houden, actief te zijn op je website of door nieuwsbrieven per mail naar je klanten te sturen. Door voldoende aandacht te besteden aan je content, zorg je ervoor dat je hoger in zoekmachines komt te staan.

Zoekmachine optimalisatie

Wil je meer mensen naar je site lokken? Dan is search engine optimization (SEO) erg belangrijk. Er zijn verschillende manieren waarop je dit kunt doen. Allereerst dient je website SEO-vriendelijk te zijn. Daardoor zul je hoger in Google terechtkomen. Daarnaast is het ook goed om andere websites links naar jouw site te laten plaatsen. Je reputatie gaat daardoor omhoog.

Social media marketing

Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de maatschappij. Het komt dan ook vast niet als verrassing dat social media marketing erg populair is. Je kunt hiermee aan de slag door bijvoorbeeld het plaatsen van advertenties. Ben je als bedrijf niet te vinden op social media? Dan bestaat er de kans dat je een heleboel nieuwe (potentiële) klanten misloopt.

Adverteren op Google

Ook op Google is het mogelijk om te adverteren. Daardoor word je beter vindbaar in zoekmachines, waarna (hopelijk) meer mensen je product of dienst kopen. Dit is ook een goede manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Wil je Google ads uitbesteden, dan kun je dit laten doen door een bedrijf als Odiv

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *