Zakelijk

Tips voor het effectief inzetten van online marketing

Als je als organisatie goed gevonden wilt worden op het internet, kun je eigenlijk niet meer om online marketing. Niet alleen zorgt online marketing ervoor dat je positie op het internet verbeterd, maar het zorgt er ook voor dat je gezien wordt door de doelgroep. Klinkt ideaal, toch? Om je online marketing te verbeteren zul je steeds mee moeten gaan met huidige trends en zul je ervoor moeten zorgen dat je relevant blijft voor de doelgroep. Maar hoe zet je online marketing nu effectief in? Wij vertellen het je graag!


Aandacht voor online marketing

Om online marketing effectief in te zetten, is het belangrijk om hier veel aandacht aan te besteden. Zie het als een onderdeel van de bedrijfsvoering waar je continue aan moet blijven werken. Zorg ervoor dat je je website onderhoud en dat hier actuele content op staat. Plaats bijvoorbeeld wekelijks of een paar keer per maand een blog die op de website komt met relevante ontwikkelingen binnen het bedrijf of jouw vakgebied. Ook is het goed om zichtbaar te zijn op social media en gebruik te maken van Google Adwords, Social Advertising en Amazon marketing. Dit zal zorgen voor herkenbaarheid én een betere vindbaarheid.

Website

Je website is niet alleen je visite kaartje, het is ook een van de belangrijkste delen van online marketing. Zoals we net al benoemden, is het verstandig om regelmatig content op je website te plaatsen. Maar zorg er hiernaast ook voor dat je website centraal staat en dat deze optimaal ingericht is. Zo goed als iedere consument kijkt eerst op de website van een bedrijf voordat ze overgaan op actie. Het is dus erg belangrijk dat je website gebruiksvriendelijk is en dat alle informatie goed te vinden is. Ook moet een website mobielvriendelijk zijn. Google positioneert responsive websites namelijk beter in de zoekmachines, dan websites die niet mobielvriendelijk zijn.